/ sv / nyheter / Pinea

Vanliga Frågor & Svar om Pinea

Här har vi samlat svar på vanliga frågor från kunder och partners i samband med att Explizit och Idavall nu samlas under det nya gemensamma varumärket Pinea. Förändringen innebär ett nytt gemensamt varumärke för våra produkter och tjänster, men det är också en satsning på att förtydliga vår kommunikation, förenkla kontakten med oss och stärka produktutvecklingen. Vår ambition är att göra det enklare för er som kund att förstå helheten, hitta rätt och få ett ännu större värde av våra lösningar.

{}

Behöver vi som kund göra något?

Nej. För dig som kund sker inga tekniska eller juridiska förändringar i det dagliga arbetet. De produkter ni använder idag fungerar precis som innan.

Vi genomför denna förändring för att förstärka vårt erbjudande och underlätta för er att få överblick och stöd för hela produktportföljen.

Förändras vårt avtal?

Nej. Inga av era gällande avtal förändras. Avtalen fortlöper som vanligt, oavsett om det tecknats med Explizit eller Idavall. Pinea är nu det nya varumärket, men bakom finns samma bolagsnummer och organisation.

Nytt bolagsnamn är "Pinea Sweden AB", mot tidigare "Explizit Public Service AB".  

Är produkterna samma?

Ja, produkterna – Interbook, Wärna och Adoxa – är desamma som tidigare. Men vi arbetar nu mer samlat, med högre ambitionsnivå, tydligare design och smartare paketering. Pinea är ett sätt att visa att vi hör ihop och delar en gemensam riktning.

Varför gör vi den här förändringen?

En viktig anledning till att vi samlar verksamheten under Pinea är att stärka samarbetet mellan våra produkter. Genom att arbeta tätare tillsammans kan vi dra nytta av gemensam kompetens, dela funktioner och bygga ett bättre helhetserbjudande. Ett konkret exempel på detta är vårt nya gemensamma Support- och Kunskapscenter.

Är Pinea ett SaaS-bolag?

Ja, 100%. Pinea erbjuder på sikt endast molnbaserade produkter. Det gör att vi kan leverera snabbare uppdateringar, bättre säkerhet och enklare tillgång för alla våra kunder – oavsett var i landet ni befinner er.

Kommer ni att lansera fler produkter?

Troligen, ja. Vårt uppdrag är att skapa digitala tjänster för kommuner och andra offentliga aktörer. Vi ser ett växande behov av moderna, användarvänliga lösningar inom flera områden och har ambitionen att bredda vårt erbjudande successivt.

Kommer vi få mer information?

Ja. Vi skickar löpande ut information om produktnyheter, uppdateringar och förbättringar. Du kommer också att se mer samlad kommunikation från oss under namnet Pinea, istället för flera olika avsändare vilket vi gjort tidigare. 

Våra tjänster 

Vi erbjuder idag tre starka och etablerade digitala tjänster som SaaS:

  • Wärna – Digitalt stöd för överförmyndarverksamhet

  • Interbook – Smidig bokning och bidragshantering

  • Adoxa – Flexibel planering och bokning med kundfokus

Fortsätt läsa

Fler artiklar från Pinea

{}

Pinea – Vår gemensamma satsning för framtiden

{}

Vanliga Frågor & Svar om Pinea

{}

En ny visuell riktning för Pinea's produkter

{}

Välkommen till Kunskapscenter – en gemensam plattform för hela Pinea

{}

Vanliga frågor om molnmigrering

{}

Höstens utbildningar är släppta!

{}

Explizit – Ett Renodlat konsultbolag med fokus på IT-kompetens

{}

Vårt säkerhetsarbete är ständigt pågående

{}

Wärna på FSÖ‑dagarna i Norrköping

{}

Så fick Skellefteå Kraft smidigare servicehantering med Adoxa

Så förenklade Arbetsförmedlingen inskrivningsprocessen med Adoxa

Så förbättrade Akademiska Sjukhuset sin resurs- och lokalbokning med Adoxa

Vill du hålla dig uppdaterad om Pinea?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev – vi hör bara av oss när vi har något spännande att berätta. Max en gång i månaden.

Tack för din registrering.

Ett fel uppstod. Var god försök igen senare.