/ sv / nyheter / Kundcase

Så fick Skellefteå Kraft smidigare servicehantering med Adoxa

Skellefteå Kraft har ett omfattande nät av serviceavtal – cirka 2 500 stycken – som kräver effektiv planering och tydlig kommunikation med både tekniker och kunder. För att möta dessa behov och ta nästa steg i sin digitalisering valde Skellefteå Kraft att implementera Adoxa Energi, ett boknings- och resursplaneringssystem utvecklat i samarbete med några av Sveriges största energibolag.

{}

Lösning

Med Adoxa kan Skellefteå Kraft hantera både planerade och akuta uppdrag, boka tekniker, kommunicera med kunder via SMS och e-post, samt publicera bokningsbara tider direkt på Mina Sidor. Det ger kunderna större flexibilitet och avlastar kundtjänsten.

”Adoxa har inte bara effektiviserat och förenklat vår process gällande serviceavtal utan även ökat vår service till våra kunder genom att de nu kan se och ändra sina bokningar via Mina Sidor. Till skillnad mot tidigare har nu personalen i vår kundtjänst alltid en aktuell översikt över alla bokningar och kan enkelt ge information och hjälpa kunder som kontaktar oss.”

Maria Öhman, Skellefteå Kraft

Resultat

  • Förenklad hantering av över 2 500 serviceavtal
  • Ökad självservice för kunder via Mina Sidor
  • Aktuell bokningsöversikt i kundtjänst
  • Mobil återrapportering direkt från fältet

”I Adoxas app har jag alltid med mig en aktuell bokningslista och kan dessutom direkt i appen göra en återrapportering på hur vårt möte med kunden gick.”

Lars Johansson, tekniker, Skellefteå Kraft

Framåtblick

Skellefteå Kraft har en långsiktig ambition: att hantera samtliga produkter och tjänster genom Adoxa. Det är ett tydligt tecken på hur väl systemet fungerar i den dagliga verksamheten – från bokning till återrapportering.

Tekniska höjdpunkter i Adoxa

  • Automatisk ruttplanering baserad på adress och områdesindelning
  • Säker inloggning för både interna och externa användare
  • Integration med Outlook och andra system
  • App för Android och iOS med kartvy, scanning och fotodokumentation
  • Aviseringslösning via brev, e-post och SMS
  • Export till Excel, Word och PDF

Läs mer om Adoxa

Fortsätt läsa

Fler artiklar från Pinea

{}

Pinea – Vår gemensamma satsning för framtiden

{}

Vanliga Frågor & Svar om Pinea

{}

En ny visuell riktning för Pinea's produkter

{}

Välkommen till Kunskapscenter – en gemensam plattform för hela Pinea

{}

Vanliga frågor om molnmigrering

{}

Höstens utbildningar är släppta!

{}

Explizit – Ett Renodlat konsultbolag med fokus på IT-kompetens

{}

Vårt säkerhetsarbete är ständigt pågående

{}

Wärna på FSÖ‑dagarna i Norrköping

{}

Så fick Skellefteå Kraft smidigare servicehantering med Adoxa

Så förenklade Arbetsförmedlingen inskrivningsprocessen med Adoxa

Så förbättrade Akademiska Sjukhuset sin resurs- och lokalbokning med Adoxa

Vill du hålla dig uppdaterad om Pinea?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev – vi hör bara av oss när vi har något spännande att berätta. Max en gång i månaden.

Tack för din registrering.

Ett fel uppstod. Var god försök igen senare.