/ sv / nyheter / Kundcase

Så förbättrade Akademiska Sjukhuset sin resurs- och lokalbokning med Adoxa

Akademiska Sjukhuset i Uppsala är ett av Sveriges största universitetssjukhus, med ett omfattande behov av att effektivt hantera konferens- och möteslokaler. Med många olika användargrupper – från anställda inom regionen till forskare och kunder vid Uppsala Universitet – behövdes en lösning som kunde ge både enkelhet, struktur och hög servicegrad.

Utmaningen

Sjukhuset förvaltar ett stort antal mötes- och konferensrum som tidigare krävde mycket manuell hantering. Det innebar dubbelarbete, risk för dubbelbokningar och ett onödigt tidskrävande arbete för personalen. Dessutom efterfrågade både interna och externa användare bättre överblick och tydlighet vid bokning.

Lösningen

Med Adoxa fick Akademiska Sjukhuset ett flexibelt bokningssystem som samlar alla resurser i en gemensam plattform. Personalen kan enkelt publicera tillgängliga lokaler och tider, medan användarna får full överblick över bokningsläget innan de bokar. Systemet används även inom psykiatrin, där lokaler i det nybyggda Psykiatrins hus bokas för patientmöten.

Resultatet

Införandet av Adoxa har lett till:

  • Effektivare planering och bokning av resurser och lokaler.
  • Ökad service till användare, som nu kan se bokningsläget i realtid innan de reserverar en lokal.
  • Bättre resursutnyttjande, tack vare tydligare överblick och minskad administration.

“Adoxa har inte bara effektiviserat och förenklat vår process gällande planering och bokningar av våra resurser utan även ökat vår service till våra kunder genom att de nu kan se bokningsläget innan de bokar,”säger Rosmarie Darberg, bokningsansvarig på Akademiska Sjukhuset.

Sammanfattning

Genom att införa Adoxa har Akademiska Sjukhuset skapat en modern och smidig lösning för resurs- och lokalbokning. Det har frigjort tid för personalen, minskat den administrativa bördan och höjt servicenivån – både internt och externt.

Tekniska höjdpunkter i Adoxa

  • Automatisk ruttplanering baserad på adress och områdesindelning
  • Säker inloggning via Active Directory och externa gränssnitt (t.ex. Mina sidor)
  • Integration med Outlook och andra verksamhetssystem
  • Mobilanpassning med stöd för smartphones och surfplattor (appfunktionalitet vid behov)
  • Flexibla aviseringslösningar via brev, e-post och SMS
  • Export av rapporter och bokningsdata till Excel, Word och PDF

Läs mer om Adoxa

Fortsätt läsa

Fler artiklar från Pinea

{}

Pinea – Vår gemensamma satsning för framtiden

{}

Vanliga Frågor & Svar om Pinea

{}

En ny visuell riktning för Pinea's produkter

{}

Välkommen till Kunskapscenter – en gemensam plattform för hela Pinea

{}

Vanliga frågor om molnmigrering

{}

Höstens utbildningar är släppta!

{}

Explizit – Ett Renodlat konsultbolag med fokus på IT-kompetens

{}

Vårt säkerhetsarbete är ständigt pågående

{}

Wärna på FSÖ‑dagarna i Norrköping

{}

Så fick Skellefteå Kraft smidigare servicehantering med Adoxa

Så förenklade Arbetsförmedlingen inskrivningsprocessen med Adoxa

Så förbättrade Akademiska Sjukhuset sin resurs- och lokalbokning med Adoxa

Vill du hålla dig uppdaterad om Pinea?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev – vi hör bara av oss när vi har något spännande att berätta. Max en gång i månaden.

Tack för din registrering.

Ett fel uppstod. Var god försök igen senare.